SIPEX Company fondată în 1997, înregistrează o dinamică pozitivă a activității în toti cei 27 de ani de activitate neîntreruptă, consolidându-și astfel, notorietatea și poziționarea în topul companiilor de profil, aceasta ocupând locul al II-lea în piața de distribuție de materiale și finisaje pentru construcții (excluzând rețelele DIY).
Compania are ca obiect de activitate distribuția de materiale și finisaje pentru construcții, oferind o gamă largă de astfel de produse, dar și servicii de consultanță tehnică și conexe, atât pentru piața de corporate, cât și pentru piața de retail, totodată construind și o strategie de adresare dedicată segmentului de piață DIY.
A început în 1997 ca o afacere la nivel local care s-a dezvoltat firesc, în prezent desfășurându-și activitatea în 12 puncte de lucru aflate în: București, Pantelimon (Ilfov), Prahova(Ariceștii Rahtivani), Brașov, Focșani, Iași, Craiova, Râmnicu Vâlcea, Piatra Neamț, Suceava, Cluj și Timișoara.
De la început, Sipex Company, s-a concentrat mult pe crearea unei punți de legatură între producătorii locali de materiale de construcții și clienții ei, pe soluțiile oferite în fiecare moment.Toată iscusința, experiența și dezvoltarea relațiilor cu clienții a decurs natural, odată cu dezvoltarea companiei, fiecare componentă implicand-o pe cealaltă.
În primele etape, SIPEX și-a îndreptat atenția pe crearea unor relații de parteneriat și atragerea clienților din retailul tradițional, dar pe masură ce ne-am dezvoltat, abordarea a devenit mai complexă și am lăsat experiențele să se transforme în oportunități în atingerea obiectivelor. Modul în care SIPEX s-a adaptat, mereu, la mediul economic și social, are legatură cu flexibilitatea și posibilitatea de a reacționa diferit și rapid la cerintele clienților.
Dintre brandurile distribuite de SIPEX, menționăm: Ceresit, Rigips, Isover, Weber, Cesarom, Swisspor, Austrotherm, Baumit, Porotherm, Tondach, Brikston, Ytong, Leier, Structo, Tenco, Sapabet, Aco, Holver, Kronospan, Romstal, Policolor.
Piața țintă a companiei este alcătuită din:
- Retailul tradițional, compus din magazine de diferite dimensiuni, altele decât DIY (Do It Yourself). Vânzarea către aceste magazine se face prin agenți dedicați, coordonați de managerii de zonă și de directorul național de vânzări. Aceștia au la dispoziție un sistem SFA (tablete conectate la sistemul ERP având acces în timp real la stocuri), astfel încât comenzile preluate să ajungă rapid în sistemul ERP.
- B2B – acest segment de piață este format din următorii parteneri:
- societăți de construcții (care construiesc pentru diverși investitori sau dezvoltă propriile proiecte, rezidențiale sau industriale). Acești parteneri sunt alocați unei echipe dedicate acestui segment de piață și în același timp au la dispoziție platforma de comenzi ”sipexcomenzi.ro”, creată special pentru ei. Aceeași platformă le pune la dispoziție informații despre stocuri, solduri, statusul comenzilor lansate, prețuri setate pentru diverse proiecte, etc.
- dezvoltatori (investitori care aleg să-și negocieze prețurile materialelor și ale sistemelor pentru construcții direct cu un distribuitor). Aceștia sunt alocați unei echipe dedicate, care împreună cu reprezentantul furnizorilor le oferă cele mai bune soluții tehnice și comerciale.
- echipe de meseriași (aceiași reprezentanți de vânzări Sipex încearcă sa le propună cele mai bune soluții și servicii (transport, colorare, soluții tehnice) astfel încât aceștia să devină vectorii de promovare a pachetelor de produse pe care Sipex le comercializează.
- persoane fizice (care construiesc în regie proprie și amenajează propriile proprietăți). Acestora, echipele de vânzări dedicate le propun achiziționarea diverselor produse din pachetul SIPEX.
- On-line – SIPEX are propriul magazin on-line, care în curând va fi actualizat la o variantă mai modernă, care poate fi accesată de pe diferite terminale (laptop, telefon, tabletă). Aplicația va repartiza comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt. Magazinul oferă accesul la diferite campanii pe care Sipex le demarează.
Cele 12 centre logistice SIPEX sunt dotate cu echipamentele necesare pentru a asigura livrări rapide în fiecare locație de unde se primesc comenzi.
În viitor, SIPEX își propune să intre în sistemul de piață format din lanțul de magazine DIY cu pachetul de produse din brandurile proprii (Meșterică, Profit, Dufa și Profitec), deoarece în acest segment există un potențial de creștere foarte bun.
Dezvoltarea de centre logistice
Decizia deschiderii acestora a fost susținută de obiectivul unei reprezentări regionale și naționale, pentru a face posibilă livrarea rapidă a produselor și serviciilor SIPEX pe întreg teritoriul României.
1997 Sipex Company își începe activitatea cu primul spațiu de depozitare și birouri în Ploiești, Gh.Doja 138 (funcționează până în 2007)
2000 Se deschide punctul de lucru din București, în bd. Timișoara nr. 100, sector 6, București
2002 Se deschide primul depozit din Ploiești, în șos. Vestului, 27, Ploiești, jud. Prahova
2005 Se deschide punctul de lucru Focșani, în calea Munteniei, T83P435, Focșani, jud. Vrancea.
2007 Se inaugurează noul sediu central, cu showroom „Ceresit” în Ariceștii Rahtivani, DN 72, km 8, jud. Prahova.
2011 Se deschide punctul de lucru Cluj, pe b-dul. Traian Vuia, nr. 206, Cluj-Napoca, jud. Cluj
2012 Se deschide punctul de lucru Craiova, sat Cârcea, str. Crângului, nr. 2, jud. Dolj și punctul de lucru Piatra Neamț, sat Izvoare, com. Dumbrava Roșie, str. Serei, nr. 7, jud. Neamț
2015 Se deschide punctul de lucru Iași, b-dul. Chimiei, nr. 12, Iași, jud. Iași și cel de la Suceava, sat Bosanci, str. Sucevei, nr. 81, jud. Suceava.
2017 Se deschide punctul de lucru Timișoara, cal. Buziașului, nr. 162, Timișoara, jud. Timiș și cel de la Râmnicu Vâlcea, sat Racovița, com. Budești, nr. 284, jud. Vâlcea.
2018 Se deschide punctul de lucru Pantelimon, b-dul. Biruinței, nr. 189, Pantelimon, Ilfov, cu 5000 mp spații de depozitare și birouri. Se deschid și punctele de lucru din Brașov, sat Prejmer, str. Brașovului, nr. 162, jud. Brașov și cel din Ploiești, str. Laboratorului nr. 10, jud. Prahova.
0
0
0
0
mil. euro
0
Principalele activități
Activitatea comercială
Aceasta constă în menținerea și dezvoltarea relațiilor de afaceri, încasarea debitelor, furnizarea de servicii post-vânzare, negocierea ofertelor și amendarea derulării contractelor, precum și coordonarea activității de promovare și marketing, inclusiv a celei de merchandising, prin 3 canale de vânzări, cu 76 de angajați specializați în activități comerciale, vânzări și activități de suport.
Activitatea operațională și logistică
Aceasta asigură, în principal, coordonarea și realizarea procesului de aprovizionare, descărcare, depozitare, distribuție , transport, manipulare și livrare de marfă, dar și urmărirea și optimizarea structurii și valorii stocurilor, inventarierea acestora și întreținerea bazei de utilaje, echipamente și autovehicule și este desfășurată de cei 190 de angajați specializați în operațiuni și activități tehnice ce activează în cadrul celor 12 centre logistice SIPEX. Pe lângă activitățile enumerate, SIPEX asigură și suportul logistic al clienților săi din canalul B2B.
Activitatea tehnică
Este realizată de 13 specialiști și constă în operarea mașinilor de colorat și în asigurarea consilierii tehnice la alegerea de către clienți a materialelor necesare lucrărilor, atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ, în contactarea și întreținerea relațiilor de colaborare cu clienții din zona de lucru, în monitorizarea tuturor aspectelor tehnice ale proiectelor în lucru, în promovarea produselor și soluțiilor integrate oferite de companie, dar și în elaborarea ofertelor tehnice și comerciale, în identificarea și oferirea celor mai bune soluții din punct de vedere tehnic pentru fiecare proiect în parte, prin oferte personalizate.
Activitatea de achiziție a produselor
Aceasta are ca rol identificarea condițiilor optime de aprovizionare a stocurilor cu produsele ce asigură cele mai bune și mai căutate soluții la cele mai bune prețuri și presupune menținerea unor relații de durată cu producătorii parteneri, astfel încât societatea să fie la curent cu ultimele noutăți din domeniu în materie de produse și tehnologii specifice și să le aducă pe piață la momentul oportun. Datorită investițiilor SIPEX în tehnologia informatică și automatizării proceselor, întreaga activitate de achiziție este desfășurată și controlată eficient, cu o echipă de numai 3 specialiști în achiziții.
Istoricul companiei
Până în 2007 este deschis primul sediu și depozit în Ploiești, Gh. Doja, nr. 138, jud. Prahova
Se deschide punctul de lucru din București, pr bd. Timișoara nr. 100, sector 6, București.
Se deschide primul depozit din Ploiești, în șos. Vestului, 27, Ploiești, jud. Prahova
Se deschide punctul de lucru Focșani, în calea Munteniei, T83P435, Focșani, jud. Vrancea.
Se inaugurează noul sediu central, cu showroom „Ceresit” în Ariceștii Rahtivani, DN 72, km 8, jud. Prahova.
Se deschide punctul de lucru Cluj, pe bd. Traian Vuia, nr. 206, Cluj-Napoca, jud. Cluj
Se deschide punctul de lucru Craiova, sat Cârcea, str. Crângului, nr. 2, jud. Dolj și punctul de lucru Piatra Neamț, sat Izvoare, com. Dumbrava Roșie, str. Serei, nr. 7, jud. Neamț.
Se deschide punctul de lucru Iași, bd. Chimiei, nr. 12, Iași, jud. Iași și cel de la Suceava, sat Bosanci, str. Sucevei, nr. 81, jud. Suceava.
Se deschide punctul de lucru Timișoara, cal. Buziașului, nr. 162, Timișoara, jud. Timiș și cel de la Râmnicu Vâlcea, sat Racovița, com. Budești, nr. 284, jud. Vâlcea.
Se deschide punctul de lucru Pantelimon, bd. Biruinței, nr. 189, Pantelimon, Ilfov, cu 5000 mp spații de depozitare și birouri. Se deschid și punctele de lucru din Brașov, sat Prejmer, str. Brașovului, nr. 162, jud. Brașov și cel din Proiești, str. Laboratorului nr. 10, jud. Prahova.